Gdzie promować lead magnet? Poznaj ponad 20 takich miejsc i pobierz darmową checklistę!

gdzie promować lead magnet
Podziel się:

Oferowanie darmowego produktu do pobrania to jedno z najskuteczniejszych działań, jakie możesz wykonać, aby promować swój biznes online. To sposób na przyciąganie nowych czytelników, zaproponowanie im przydatnych rozwiązań i zachęcenie do zapisu na Twoją listę e-mail. Kiedy więc stworzysz lead magnet, pozostaje (tylko) przekonać docelowych odbiorców, aby się o nim dowiedzieli. Pamiętaj, że bez względu na to, jak bardzo jest on wartościowy, musisz zadbać o jego odpowiednią promocję! Poznaj (ponad) 20 miejsc, w których możesz promować gotowe freebie, aby szybciej zbudować listę subskrybentów.


Jeśli jeszcze nie podjęłaś decyzji o tym, co może być Twoim pierwszym darmowym produktem do pobrania, sięgnij po moje podpowiedzi, o których pisałam w poprzednim artykule. A teraz, przejdźmy do promocji!

Strona internetowa


Jako jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc, będących punktem styku odbiorców z Twoją marką, strona internetowa może posłużyć Ci do promocji lead magnetu. To tutaj przyciągniesz uwagę odwiedzających i zmotywujesz do pozostawienia adresu e-mail, w zamian za bonus do pobrania. Im więcej takich miejsc wyodrębnisz na swojej stronie, tym większa szansa, że pozyskasz nowych subskrybentów. Gdzie możesz dodać informacje o freebie?

1. Strona główna

Postaraj się umieścić lead magnet możliwie wysoko na stronie, aby dotrzeć do niego bez konieczności długiego scrollowania ekranu. To większa szansa na dotarcie do osób, które odwiedzają Twoją stronę internetową po raz pierwszy.

2. Strona “o mnie”

Osoby zaciekawione Twoją historią mogą być również zainteresowane darmowymi materiałami, jakie przygotowałaś. Skoro poznali Cię troszkę bliżej, to warto wykorzystać dobre wrażenie i zaproponować próbkę Twoich możliwości!

3. Panel boczny bloga

Wielu odwiedzających trafia do Ciebie za pośrednictwem bloga, dlatego panel boczny może być dla nich pierwszym miejscem zetknięcia z Twoją marką. A skoro celem Twojego bloga jest dostarczanie czytelnikom wartości, to skieruj ich do innych, cennych zasobów, które mogliby przeoczyć.

4. Stopka


Pomyśl o odwiedzających, którzy zadali sobie trud przewinięcia Twojej strony do końca 🙂 W tym miejscu również warto zachęcić ich do następnego kroku. Możesz to zrobić, umieszczając w stopce przycisk z zaproszeniem (CTA), dodać grafikę (plus link) lub osadzić gotowy formularz.

5. Strona z darmowymi materiałami

Masz już zakładkę, dedykowaną narzędziom do pobrania? Wykorzystaj ją! Osoby, które tutaj zaglądają, szukają bezpłatnych rozwiązań i zazwyczaj są gotowe z nich skorzystać, w zamian za swój adres e-mail.

6. Pop-up

Wyskakujące okienka mogą być zmorą stron internetowych. Wystarczy jednak, że pojawiają się dopiero przy próbie wyjścia ze strony, jako przypomnienie o darmowych materiałach do pobrania “na odchodne”. Wykorzystując pop-up w ten sposób, możesz liczyć na duży współczynnik konwersji.

7. Wpis blogowy

Poruszasz na blogu temat, powiązany z Twoim lead magnetem? Nie zapomnij zaprosić czytelników do jego pobrania! Pokazujesz w ten sposób praktyczne zastosowanie zasobów, które stworzyłaś, a to doskonała zachęta do działania.

foto. Unsplash

Newsletter

8. Landing page

Im dłuższe i rozbudowane jest Twoje freebie, tym bardziej warto przygotować dla niego odrębną stronę. Poza samym formularzem zapisu, zamieść tu swój krótki biogram, praktyczne informacje o korzyściach, które daje praca z Twoim narzędziem oraz zachęcającą grafikę. Upewnij się, że strona nie zawiera rozpraszających elementów, takich jak menu lub inne elementy do kliknięcia. Użytkownicy powinni mieć tylko dwie opcje: zdecydować się lub wyjść.

9. Potwierdzenie zapisu

Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych wymaga, aby nowi subskrybenci potwierdzili swój adres e-mail. Zamiast jednak wysyłać ich na ogólną, automatyczną stronę potwierdzenia, przygotuj jej spersonalizowany odpowiednik. Dołącz informację, że potrzebujesz ich faktycznego zainteresowania subskrypcją i przypomnij o bezpłatnym prezencie.

10. Strona z podziękowaniem

W tym miejscu przekazujesz nowozapisanym osobom link, który pozwoli pobrać Twoje freebie. Na takiej stronie również możesz promować inną ofertę lub dodać kolejne wezwanie do działania, z zaproszeniem do grupy na Facebooku lub informacją o bezpłatnych konsultacjach.

11. E-mail powitalny

Pamiętaj, aby utworzyć wiadomość powitalną, która zostanie wysłana automatycznie po potwierdzeniu subskrypcji i pobraniu darmowych materiałów. Twój e-mail powinien zawierać podstawą notkę o tym, czym się zajmujesz, darmowy prezent, który użytkownik mógł wcześniej przeoczyć oraz zaproszenie do najpopularniejszych wpisów na blogu czy odcinków podcastu, jeśli taki prowadzisz.

12. Follow-up

Zredaguj serię wiadomości, które w zaplanowanych odstępach czasu będą otrzymywali Twoi nowi czytelnicy newslettera (email automation). W ten sposób wzmocnisz swoją pozycję eksperta i wzbudzisz zainteresowanie potencjalną współpracą w ramach oferty.

13. Stopka

Przyjrzyj się swojemu podpisowi w newsletterze. Jeśli jeszcze go nie przygotowałaś, albo znajduje się w nim tylko zdjęcie i dane teleadresowe, to czas na aktualizację! Twoja stopka może być kolejnym miejscem, w którym nowe osoby zetkną się z czekającymi na nie darmowymi materiałami. To samo dotyczy Twojej firmowej skrzynki e-mail.

gdzie promować lead magnet

Social media

14. Twój profil

Nie wiesz, gdzie jeszcze promować lead magnet? Pomyśl o wszystkich kontach, które prowadzisz w serwisach społecznościowych! Twoje zdjęcie profilowe, grafika w tle, stopka, informacje o firmie, bio itd. Każde z tych miejsc może posłużyć do poinformowania o darmowym materiale, jaki można w dowolnej chwili pobrać.

Poza stałym dostępem do zapisu, przypominaj o nim w postach, relacjach i materiałach video, które będziesz publikować. Pamiętaj, że Twoja społeczność będzie rosnąć, a nowe osoby być może jeszcze nie skorzystały z bezpłatnych zasobów.

15. Networking

Dyskusje w grupach na Facebooku, nie tylko tych biznesowych, są świetną okazją do wspomnienia o Twoim lead magnecie. Ważne, żeby nawiązywać do niego w odpowiedzi na konkretny problem i unikać nachalnej reklamy swojej oferty. Darmowy dostęp do narzędzia nie oznacza, że absolutnie każdy musi czy chce z niego skorzystać 🙂

16. Reklama

Oczywistym sposobem na promowanie swojego lead magnetu jest płatna reklama. Zastanów się, gdzie przebywają Twoi odbiorcy, czego tam szukają i co z nimi rezonuje, aby zaprezentować swoje darmowe produktów. Jeśli nie jesteś biegła w konfiguracji płatnych kampanii, zaproś do współpracy ekspertów, którzy zadbają o optymalną konwersję, bez przepalania Twojego budżetu.

gdzie promować lead magnet
foto. Unsplash

Gdzie jeszcze możesz promować lead magnet?

17. Webinar i transmisja live

Organizowanie cyklicznych spotkań online, w których dzielisz się wiedzą, a nawet udział w nich jako zaproszony gość, to doskonała okazja do wzmianki o darmowych materiałach. Wspomnij o korzyściach, zawartości Twojego freebie i miejscach, gdzie można znaleźć link do zapisu. Dobrym momentem na taką autopromocję jest rozpoczęcie webinaru czy transmisji, zaraz po tym, jak opowiesz o sobie 🙂

18. Podcast

Własny podcast, czy gościnny udział w takim wydarzeniu, jest ciekawą okazją do opowiedzenia słuchaczom o mediach, w których mogą Cię znaleźć. Ale zamiast zasypywać ich linkami, stwórz dedykowane temu podcastowi miejsce, w którym znajdą Twój lead magnet. Upewnij się, że zaprojektowałaś to miejsce tak, aby nawiązywało do tematu rozmowy odcinka i przedstawiało Cię właśnie w tym kontekście.

19. Artykuł gościnny

Wpisy gościnne to interesujący pomysł na dotarcie do odbiorców innych ekspertów i zwiększenie u nich świadomości Twojej marki. Jeśli Twój gospodarz wyrazi zgodę, możesz umieścić w artykule czy stopce autorskiej informację o swoim lead magnecie. Duże zainteresowanie wywołasz szczególnie wtedy, gdy będzie on powiązany z tematem danego artykułu gościnnego.

20. Produkt cyfrowy

Dobrze zaplanowany produkt cyfrowy, taki jak e-book, webinar czy kurs online, warto wyposażyć w informacje o dodatkowych rozwiązaniach, które przygotowałaś. Praca z Twoim produktem to czas 1:1, kiedy klient jest otwarty na czerpanie korzyści. Możesz go pozytywnie zaskoczyć, przypominając o darmowych rozwiązaniach, które uzupełniają płatną ofertę. Pamiętaj o tym szczególnie w podsumowaniu produktu cyfrowego, aby wskazać kolejne kroki podróży klienta i dać mu poczucie zaopiekowania.

21. Offline

Przestrzeń online nie musi być jedyną okazją do promowania lead magnetu. Pomyśl o szkoleniach stacjonarnych, spotkaniach networkingowych czy konferencjach, w których bierzesz udział. Nie tylko jako prelegent, ale też jako gość. Każda rozmowa może być okazją do przedstawienia swojego freebie i pozyskania nowych subskrybentów.

To nie koniec!

Zauważyłaś, jak wiele jest pomysłów na to, gdzie promować lead magnet? Powyższe przykłady z pewnością nie wyczerpują tematu, ale mogą podpowiedzieć Ci, dokąd skierować swoją uwagę. Aby ułatwić Ci promocję freebie, przygotowałam checklistę, którą już teraz możesz pobrać, w dodatku bez jakiegokolwiek zapisu 🙂

Pamiętaj! Nie ważne, jak bardzo pomocny jest Twój lead magnet, dopóki nie przyciągniesz do niego odbiorców. Rozważ promowanie go w różnych miejscach z powyższej listy, aby szybciej rozwijać swoją listę e-mail.


Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *