Zaplanuj treści do social mediów w godzinę!

treści do social mediów
Podziel się:

Chcesz rozwinąć swoje profile społecznościowe? To proste, wystarczy publikować angażujący content! Kiedy jednak rozłożysz to zaangażowanie na czynniki pierwsze, przekonasz się, że potrzebujesz przemyślanych materiałów. Takich, które z jednej strony będą dostarczały konkretnej wiedzy, a z drugiej okażą się atrakcyjne wizualnie dla Twoich odbiorców. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić?! Poznaj skuteczny system, który pozwoli Ci zaplanować treści do social mediów w zaledwie godzinę!


Wykonując te 4 proste kroki, możesz samodzielnie stworzyć przejrzysty, w pełni powtarzalny system planowania treści, gotowy do użytku miesiąc po miesiącu. Przygotuj go od początku raz, a potem uzupełniaj świeżymi materiałami! Bezapelacyjną korzyścią takiej pracy jest to, że możesz go dowolnie rozciągać w czasie, jeśli wolisz np. kwartalne plany treści do social mediów. Takie narzędzie dostosuje się do Ciebie!

Zdecyduj, jakie posty chcesz publikować

Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby uprościć proces tworzenia treści, będzie utworzenie własnego spisu. To kilka do kilkunastu rodzajów lub kategorii treści, które możesz wielokrotnie udostępniać na swoich profilach społecznościowych.

Wspaniałą rzeczą w takim spisie treści jest to, że automatyzuje Twoją pracę na zapleczu, co pozostaje niewidoczne dla odbiorców 🙂 Nikt nie zauważy „wzorca”, który powtarzasz… a jeśli tak, to z pewnością nie będzie się tym przejmować! W ten sposób wyglądają przecież wszystkie strategie online 🙂

Aby opracować własny spis kategorii postów, pomyśl o:

  1. Celach w mediach społecznościowych i tym, czego potrzebujesz, aby je osiągnąć. Może interesują Cię rezerwacje darmowych konsultacji? Albo ilość odwiedzin Twojej witryny czy też ilość osób, zapisanych do newslettera? Zastanów się, co przybliży Cię do tego celu. 
  2. Czego potrzebują od Ciebie odbiorcy, aby podjąć decyzję o zakupie lub współpracy.

Treści, które tworzysz i udostępniasz, powinny należeć do tych dwóch obszarów: pomagać zbliżyć się do celu, jednocześnie obsługując klienta. Mając to na uwadze, przeanalizuj kategorie tematów, którymi możesz się podzielić.

Oto kilka przykładów: wskazówki i porady, zabawne fakty o Tobie czy branży, informacje zza kulis, osobiste doświadczenia, cytaty, pomysły i inspiracje, promowanie produktów i usług oraz wydarzenia społecznościowe. Takich treści może być o wiele więcej!

Określ częstotliwość publikacji

Po przygotowaniu listy typów treści musisz zdecydować, jak często chcesz publikować na każdej platformie. Kiedy już to wiesz, przejdź do umieszczenia swoich typów treści w kalendarzu publikacji na dany miesiąc.

Dla przykładu możesz publikować posty na Facebooku 3 razy w tygodniu. Dobrym pomysłem będzie 2-tygodniowa rotacja tematów, z zachowaniem stałego dnia tylko dla nowego wpisu na blogu. W ten sposób nie rozleniwisz odbiorców, ponieważ jedynym odczuwalnym przez nich niezmiennym elementem będzie blog, a pozostałe 2 dni na przestrzeni tygodnia zapewnią im różne rodzaje treści. Taka strategia ma pozytywne przełożenie na zaangażowanie pod postami 🙂

treści do social mediów

Rozpisz wszystkie tematy

Teraz gdy już wiesz, że publikujesz np. 3 dni w tygodniu, a część z postów ma stałą tematykę, pozostaje Ci policzyć, ile treści w każdej kategorii potrzebujesz na dany miesiąc.

W przykładzie, którego używaliśmy, będziemy potrzebować:

  • 5 postów na blogu,
  • 2 wskazówki,
  • 2 cytaty,
  • 2 zabawne fakty,
  • 2 informacje o produkcie/usłudze.

Zaplanuj treści do social mediów na cały miesiąc!

Nadeszła pora na kreatywną część Twojej pracy. Polecam Ci skorzystać z prostego narzędzia do planowania, jakim jest Trello.

Utwórz 5 prostych kolumn, w których znajdą się:

  1. Data publikacji posta,
  2. Kategoria treści,
  3. Pomysł (krótki szkic pomysłu na treść, jak te wymienione poniżej),
  4. Opis (rzeczywiste słowa, które opublikujesz),
  5. Zasoby (grafiki czy video, jakich potrzebujesz).

Na przykład dla kategorii wskazówki, można zaplanować następujące treści:

  • jak przygotować karuzelę na Instagramie?
  • co warto opowiedzieć o sobie, rozpoczynając transmisję live?

Przy zabawnych faktach warto opowiedzieć o:

  • ciekawym wydarzeniu z wakacji,
  • początkach pracy na swoim.

Jeśli chodzi o cytaty, najlepiej wrócić do ulubionych książek i nie powielać krążących w sieci autorów.

Planowanie treści do social mediów w takim systemie jest zdecydowanie bardziej usystematyzowane i skraca czas, potrzebny na przygotowanie postów do absolutnego minimum.


Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *